Ekologiczna chia - nasiona szałwii hiszpańskiej (200g/400g/1kg)

Nowy produkt

Ekologiczna chia to nasiona szałwii hiszpańskiej - rośliny naturalnie rosnącej w Ameryce Południowej.

Ceniona z racji na dużą zawartość białka wysokiej jakości (zawierającego zrównoważone ilości niezbędnych dla organizmu aminokwasów), przeciwutleniaczy, kwasów tłuszczowych omega-3, mikro i makroelementów takich jak wapń, magnez, fosfor i mangan.

Więcej szczegółów

7,90 zł brutto

Opis

Certyfikat ekologiczny: Eko listek
Masa netto: 200gram, 400gram lub 1kg (prosimy wybrać)
Czy produkt zawiera gluten? Produkt może zawierać gluten
Alergeny: Produkt może orzeszki ziemne i inne orzechy, sezam, soję.
Ostrzeżenia: zaleca się spożywać nie więcej niż 15g e nasion dziennie (ok. 3 łyżeczki).
Czy produkt jest wegański? Tak, produkt jest wegański.

Więcej informacji

Ekologiczna chia plakat

SKŁAD

chia - nasiona szałwii hiszpańskiej (Salvia hispanica) 100%

 

WARTOŚĆ ODŻYWCZA W 100 g

wartość energetyczna - 1859 kJ / 451 kcal

Tłuszcz - 31 g,

w tym kwasy tłuszczowe nasycone - 3,8 g

Węglowodany - 4,9 g,

w tym cukry - 0,8 g

Białko - 21 g

Sól - 0 g

Kilka słów od jednego z naszych stałych Klientów:

Rosnące zainteresowanie zdrową dietą oraz wartościowymi produktami spożywczymi sprawiło, że na polskim rynku zawrotną karierę zrobiły nasiona chia. Co warto wiedzieć na ich temat? Dlaczego warto po nie sięgać?

Nasiona chia i ich wartość odżywcza
Nasiona chia, znane też jako szałwia hiszpańska, zajmowały bardzo ważne miejsce w diecie Azteków. To oni zwrócili uwagę na ich lecznicze właściwości oraz na korzyści, jakie można odnieść dzięki włączeniu ich do swego menu. Dziś wiemy, że szałwia hiszpańska to wiele cennych dla naszego organizmu składników odżywczych. W nasionach chia znajdziemy m. in. sporo białka i błonnika, nie brak tu również tak ważnych minerałów, jak wapń, magnez oraz żelazo. Cynk, potas, witamina C oraz witaminy z grupy B to kolejne substancje, których doskonałym źródłem stają się właśnie nasiona szałwii hiszpańskiej. W jaki sposób dieta, w której będą się pojawiać nasiona chia, może wpływać na ogólny stan naszego zdrowia?

Szałwia hiszpańska i jej wpływ na nasz organizm
Sięganie po nasiona chia każdemu z nas może przynieść wiele korzyści. Włączenie ich do diety pomoże nam wspierać układ pokarmowy, który tak często narażony jest na szereg problemów. Wysoka zawartość błonnika sprawia, że szałwia hiszpańska skutecznie chroni nas przed zaparciami. Nasiona te mają jednocześnie korzystny wpływ na dobre bakterie żyjące w naszych jelitach, co chroni nas przed wieloma przykrymi dolegliwościami. Dieta, w której pojawiać będą się nasiona chia, może nas też uchronić przed wieloma problemami związanymi z praca serca. To zasługa zawartości sporych ilości kwasów tłuszczowych omega-3, które znane są m. in. ze swych przeciwzapalnych właściwości. W walce ze złym cholesterolem również można wykorzystać nasiona szałwii hiszpańskiej. Jak jeszcze ta roślina może wspierać nasze zdrowie? Wiadomo, że nasiona chia są skutecznymi pogromcami wolnych rodników, dzięki czemu dieta z ich udziałem może nam pomagać w walce z procesem starzenia się. Po szałwię hiszpańską warto też sięgać ze względu na troskę o swe kości oraz zęby. Jako cenne źródło wapnia, cynku oraz fosforu, będzie ona świetnym wsparciem i dla zębów, i dla kości. Warto też pamiętać, że nasiona te mogą odgrywać ogromna rolę w profilaktyce niektórych nowotworów, przy czym ich właściwościami powinny się szczególnie zainteresować kobiety. Dlaczego? Bo z dotychczasowych badań wynika, iż nasiona chia mogą pomagać im w minimalizowaniu ryzyka rozwoju takich chorób, jak rak piersi lub rak szyjki macicy.

Jak włączyć nasiona chia do diety?
Włączenie nasion szałwii hiszpańskiej do swego menu jest banalnie proste. Nasiona te idealnie sprawdzą się jako dodatek do jogurtów lub płatków śniadaniowych, można je też dodawać do surówek oraz sałatek. W książkach kucharskich coraz częściej pojawiają się też przepisy na dania mięsne oraz na wypieki, w których nasiona chia pojawiają się jako wartościowy dodatek.

Nasiona szałwii hiszpańskiej to ciekawy dodatek do naszej codziennej diety oraz źródło wielu cennych dla zdrowia substancji. Im wcześniej zaczniemy dodawać do swych potraw nasiona chia, tym więcej zyskamy. Pamiętajmy, że te niewielkie nasionka mają ogromną wartość, a dzięki ogromnej ilości cennych dla zdrowia składników pomogą nam w walce o utrzymaniu dobrej formy do późnej starości.

Produkty powiązane